Skolēni ražo un pārdod

22 skolēnu mācību uzņēmumi no Kuldīgas Centra vidusskolas (KCV), V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas, Talsu, Liepājas un Skrundas skolām 8. februārī t/c „Rimi” piedalījās reģionālajā Valentīndienas tirdziņā.

Kuldīgas Centra vidusskolas 6.a klases skolnieces Paula Tīruma un Nansija Lavrova ar uzņēmumu „Bizbizmārīšu veikaliņš” tirdziņā piedalās jau ceturto gadu. Meitenes aktīvi seko līdzi pieprasījumam un pielāgojas tirgus situācijai. Katru gadu pašas veidojušas un pārdevušas kartiņas, konfektes, dāvanu pušķīšus, bet pērn sapratušas, ka tiem vairs nav tik liels pieprasījums, kā vēlētos. Šogad meitenes pašas izgatavojušas krājkasītes: „Izdomājām, ka vajag ko jaunu, meklējām idejas. Katras krājkasītes izgatavošanai nepieciešama stunda,” pastāstīja Paula. Meitenes arī nākotni saista ar biznesu un uzņēmējdarbību.

Skolēni savos uzņēmumos piedāvā ne tikai pašgatavotus produktus, bet arī pakalpojumus. Piemēram, Kuldīgas Centra vidusskolas 12. Klases skolnieka Kriša Jansona uzņēmums „KRJA” interesentiem piedāvā matemātikas konsultācijas 5. – 12. klasei. Puisis kā pašnodarbinātais 3 gadus darbojās Ventspilī, bet šogad nolēmis piedalīties SMU. Krišs matemātikas privātstundas pasniedz jau 4 skolēniem. Lai uzņēmumam būtu pienācīga reklāma, jaunietis ir izlicis afišas Kuldīgas Centra vidusskolā, ievietojis sludinājumu internetā, kā arī laikrakstā „Kurzemnieks”.

Arī šogad žūrija vērtēja skolēnu sniegumu, un labākie tika apbalvoti sešās nominācijās. Par labāko pārdošanas komandužūrija atzina Liepājas 5. vidusskolas skolnieču uzņēmumu „Dekoart” ar ekoloģiski izgatavotām rotām, par kvalitatīvāko produktu – Kriša Jansona matemātikas konsultāciju uzņēmumu „KRJA”, par videi draudzīgāko produktu – Talsu Valsts ģimnāzijas skolēnu uzņēmumu „Shake n’ Shine” ar papīra izstrādājumiem, par inovatīvāko produktu – Liepājas 5. vidusskolas uzņēmumu „Color Dream”, kurš tirgotājiem piedāvāja ar īpašu tehniku veidotas krītiņu gleznas. Apbalvojums par labāko reklāmu tika piešķirts SMU „Skrundas gardums”, meitenēm no Skrundas vidusskolas, savukārt nomināciju „labākais stends” saņēma SMU „Bizbizmārīšu veikaliņš” no Kuldīgas Centra vidusskolas.

SMU ir skolēnu veidots un vadīts mācību uzņēmums, kura darbība izglīto skolēnus. Tas darbojas reālā vidē – skolēni ražo un pārdod preces vai pakalpojumus.

Veidojot SMU, skolēns iegūst zināšanas uzņēmējdarbībā, pārdošanas prasmi, prezentēšanas prasmi, prasmi plānot savas finanses, prasmi darboties komandā, nozīmīgus biznesa kontaktus un piedāvājumus, iespēju parādīt savas spējas un prasmes citiem un citas noderīgas zināšanas.

 

< SKATĪT AKTUALITĀTES

Pievienot komentāru
  • Šim rakstam komentāru nav